Interview met Kai Belik, de oprichter van SpotCast door Jeremiah Fleming

Informatieve gepresenteerde productvideo’s
moeten snel, mooi en betaalbaar zijn.

 

Begin 2014 heb ik SpotCast opgericht. Het begon met een serie castings en het inrichten van de eerste website. Ik was eigenlijk al jaren op dit gebied actief, maar de moeite die ik iedere keer moest ondernemen om een ruimte in te richten, lampen af te stellen enz maakte het vooral technisch gezien arbeidsintensief. Een aparte videoruimte bracht hier de nodige verandering in. Nu werd het tijd om te ontdekken wat werkt en wat niet. Ik ga niet zomaar die ontdekkingen allemaal prijsgeven maar ik wil wel melden dat SpotCast een aantal belangrijke zaken echt anders aanpakt.

 

Mijn belangrijkste focus was het vinden van productiemethodes die snel waren en toch een bovengemiddeld beeld en geluid waarborgen. Hoe zorg je er voor dat mensen in beeld er goed uitzien en dat het uitknippen er goed uitziet? Ja dat waren wel een paar leuke uitdagingen. Laat je iedereen de teksten helemaal uit het hoofd leren met als gevolg dat alles heel lang duurt? Tuurlijk ziet dat er het beste uit, maar de tijd die dat proces opslokt vind ik niet opwegen tegen het kleine verschil wanneer je met een afleessysteem werkt. Zo heb ik een tijdlang powerpoints gebruikt om teksten in te zetten. Uiteindelijk is dit systeem vervangen door een online systeem waar iedereen die bij een project betrokken is rechtstreeks op in kan loggen en daar teksten kan schrijven, oefenen en inspreken. Het resultaat is wel iets om trots op te zijn. Zelfs ongeoefende leken zijn dankzei het systeem snel in staat om video’s bruikbaar op te nemen.

SpotCast heeft vooral een focus op een nieuwe manier van productvideo’s maken. Informatie aanbieden staat in deze vorm centraal. Je kan er veel kanten mee op maar je moet ook wel realistische verwachtingen hebben. We zijn geen Steven Spielbergs. Maar we zijn wel gemotiveerd en uitgekeken op de standaard webcontent in de vorm van tekst.

 

We zijn goed in het verkleinen en verkorten van informatie zonder de inhoud te kort te doen. Dat gebruik ik dan weer om de filmpjes beter uit te laten komen. De kijker krijgt in een korte tijd goede video-informatie waardoor die in staat is om nog comfortabeler een keuze voor een product te maken. Online keuzebepalen wordt iedere dag belangrijker en SpotCast faciliteert video-informatie dit als geen ander. Ja het kan altijd beter, maar SpotCast biedt de mogelijkheid om het voor een redelijk bedrag te doen. De meerwaarde voor organisaties en bedrijven is evident. Video’s worden veel makkelijker begrepen en zijn veel effectiever. Tegelijk zijn de meeste organisaties er nauwelijks op ingericht. Vooral om (grote hoeveelheden) video’s over hun producten en diensten naar buiten te brengen. De tijd zal uitwijzen of het product de navolging en toepassing krijgt die het verdient. Ik ben er in ieder geval klaar voor.

-door Kai Belik

Heb je behoefte aan meer informatie, of wil je dat we je hiermee helpen? Neem dan contact met ons op. We zijn je graag van dienst.

 

http://spotcast.nlhttps://www.danda.nl

[contact-form-7 id="78" title="Pagina Contact"]
kinkyporn.cc
Show Buttons
Hide Buttons
WhatsApp chat