Lisa over zakelijke inzet van YouTube

 

Video wordt de komende tijd steeds belangrijker. Mark Zuckerberg zegt: “Binnen 5 jaar is de meeste content op Facebook video.” Het komende jaar wordt essentieel om je videoboodschap via social media te verspreiden. Op hoofdlijnen biedt het organisaties veel meerwaarde en daarom passen we in onze videocommunicatie YouTube ook zelf toe.

YouTube heeft net als ieder medium zowel voordelen als ook nadelen. Allereerst is het handig om te weten dat YouTube een onderdeel is van Google. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Facebook en Google, die concurrenten van elkaar zijn. Video’s op YouTube worden ook vindbaar op Google. Het aardige van YouTube is dat je video’s kosteloos wereldwijd beschikbaar zijn. YouTube films kun je op alle computers en telefoons bekijken en je kan ze heel makkelijk delen, door bijvoorbeeld een linkje door te sturen of in websites te embedden. Ze stellen je in staat om je video’s in alle resoluties notabene gratis op te slaan en te gebruiken. Verder bieden ze uitgebreide mogelijkheden om video’s vindbaar en zelfs verkoopbaar te maken voor degenen die dit weten te benutten. Het platform is enorm populair! Wanneer je zelf actief bent in de communicatie, met name voor een product of een organisatie, zal het je niet ontgaan zijn dat YouTube ook zakelijk ingezet wordt. Iedereen die dat wil, kan een YouTube channel, of kanaal starten en daar video’s etaleren. Door deze vrijheid is er ook een wildgroei van kanalen ontstaan. Wanneer je op Youtube de naam van een organisatie intypt, kom je heel vaak meerdere kanalen tegen, die zichtbaar een slapend bestaan leiden. Vaak zonder bewust medeweten van de eigenaar. Wanneer een geïnteresseerde internetgebruiker op zoek gaat naar informatie over die organisatie, stuit men dus regelmatig op deze probeersels en die kunnen het contact beïnvloeden. Bij zakelijk gebruik is het uiteraard verstandig om dit goed te regelen! Het inrichten van een kanaal is gratis, maar de inrichting ervan kost tijd en vereist de nodige ervaring om alles ten behoeve van een goed functionerende  communicatiemix toe te passen. Waar bestaat deze meerwaarde uit? Zoals gezegd:

– makkelijke deelbaarheid,
– vindbaarheid,
– video-hosting,
– personalisatie,    maar ook
– bezoekersstatistieken,  en
– mogelijkheden voor ondertiteling

Een YouTube-kanaal is vergelijkbaar met een website of een folder. Het is een logisch en strategisch gereedschap dat je zo optimaal mogelijk benut ten behoeve van je communicatiemix.

Wat kunnen wij op dit gebied betekenen? We kunnen je in ieder geval informeren zodat je eventuele problemen herkent en daarop kan anticiperen.
We zijn een ‘content-producent’ en dus kunnen we je helpen met vervaardigen van inhoud, voor je marketingmix en of communicatieplan.

We zijn, goed, snel en betrouwbaar en met SpotCast hebben we iets unieks in handen. Maak daar gebruik van 🙂 Bij SpotCast wordt je product of dienst gepresenteerd of gedemonstreerd door een presentator, presentatrice of een heel team.  De mogelijkheden daarvan zijn eindeloos. Het spreekt voor zich dat je dit in je social media kanalen, zoals YouTube, perfect kan integreren.

Heb je behoefte aan meer informatie, of wil je dat we je hiermee helpen? Neem dan contact met ons op. We zijn je graag van dienst.

 

http://spotcast.nlhttps://www.danda.nl

[contact-form-7 id="78" title="Pagina Contact"]
kinkyporn.cc
Show Buttons
Hide Buttons
WhatsApp chat